27 enero, 2017

DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA I LA PAU


El Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP), conegut també com a Dia Mundial o Internacional de la No-violència i la Pau, es practica a escoles de tot el món el dia 30 de gener (aniversari de la mort de Mahatma Gandhi). 

El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau.
El seu missatge bàsic diu: "Amor universal, no-violència i pau. L'Amor universal és millor que l'egoisme, la no-violència és millor que la violència i la pau és millor que la guerra".

Amb motiu d'aquesta celebració al Parvulari hem estat treballant què és la Pau. Ho hem fet amb relats senzills, cançons i balls, i també des del diàleg.

Fruit d'aquest diàlegs els infants de P4 han verbalitzat que per a ells la PAU és:



Finalment hem ballat al ritme de la PAU.

13 enero, 2017

TREBALLEM L’HIVERN

Després de les vacances de Nadal comencem a aprendre nou vocabulari: neu (snow), ninot de neu (snowman), hivern (winter) i la roba (clothes).
A més estem aprenent una cançó que es diu: «I’m a little snowman». Ens ha agradat molt! L’hem aorès de seguida. La podreu trobar en el següent link:


També hem explicat el conte de «La cigala i la formiga» («The grasshopper and the ant»)

La setmana vinent ens portarem un dibuix.






11 enero, 2017

CAGA TIÓ


El TIÓ DE NADAL és una tradició molt arrelada a Catalunya. 

Malgrat les múltiples variants locals, la tradició consisteix a aplegar un tros de soca o branca gruixuda dies abans del dia de Nadal, normalment a l'inici de l'Advent, i portar-lo a casa on se'l col·loca en algun racó amb una manta perquè no tingui fred i on se l'alimenta diàriament fins al dia que es fa cagar.

Un any més a l'escola vàrem celebrar aquesta tradició.



22 diciembre, 2016

MARATÓ DE TV3

Gràcies a tots els que veu fer possible la jornada solidària per col•laborar amb la marató de tv3 d' aquest any, destinada a investigar l'ictus i les lesions medul•lars i cerebrals traumàtiques. 

Aquí teniu un resum del que va ser la festa a l'escola:







21 diciembre, 2016

BON NADAL!

Els infants i l'equip de mestres de Parvulari els desitgen un Bon Nadal.

BON NADAL!




16 diciembre, 2016

S'ACOSTA NADAL!

S'acosta Nadal i al Parvulari els infants ho viuen intensament: nadales i poemes, manualitats...
La corona d'Advent els ajuda a entendre quant temps falta per a celebrar aquestes festes tan entranyables. 
Després de la segona i tercera setmanes d'Advent... sabeu qui falta al nostre naixement?
Seguim el viatge cap al Nadal! Let's go!


09 diciembre, 2016

PSICOMOTRICITAT

Al llarg del Parvulari els infants van progressant en el coneixement i el domini del seu cos, en el moviment, i la coordinació, tot adonant-se de les seves possibilitats.